Kerékpár webáruházunk Süti (cookie) beállítása

♦ Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a kerékpár webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.
♦ Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat, kerékpárokat, kerékpár felszereléseket,  jelenítsünk meg kerékpár webshopunkban. 
adatkezelési tájékoztató

Termékek Menü
20.000 Ft feletti kerékpár kiegészítőknél, listaáras kerékpároknál INGYENES házhoz szállítás!

Kerékpár Mérettáblázat

Gyerek kerékpár mérettáblázat (kb.):

12” méret: 2,5 év – 4 év között,

16” méret: 4 év – 6 év között, 95-115 cm

20” méret: 6 év – 9 év között, 115-130 cm

24” méret: 7 év – 11 év között, 130-150 cm

 

A felnőtt méretnél a váz átlépési magasságából kiszámolható a kerékpár mérete.

A számolás menete:

Cipő nélkül szorítson a lába közé tárgyat (pl. könyv), és mérje le a föld és a tárgy teteje közti távolságot. Ez az Ön átlépési magassága.

MTB kerékpár esetén szorozza meg a magasságot 0,57-tel, ekkor megkapja a kerékpár vázméretét centiméterben. Ha szeretné tudni, hogy a kapott eredmény hány coll, ossza el 2.54-gyel és megkapja a vázméretet collban (1″ = 2,54cm).

Versenykerékpár esetén szorozza meg a magasságot 0,66-tal, és megkapja a vázméretet centiméterben.

 

A következő táblázat csak hozzávetőlegesen határozza meg a méreteket:

Kerékpár mérettáblázat

 

Kerékpár vázméret meghatározása:

Kerékpár méretválasztó

MTB kerékpár vázméret meghatározása:

Magasság Javasolt vázméret
cm hüvelyk (inch) méret
148 – 158 13″ – 14″ XS
158 – 168 15″ – 16″ S
168 – 178 17″ – 18″ M
178 – 185 19″ – 20″ L
185 – 193 21″ – 22″ XL
193 – 198 23″ – 24″ XXL

 

Országúti kerékpár vázméret meghatározása:

Magasság Javasolt vázméret
cm cm méret
148 – 152 47 – 48 XXS
152 – 160 49 – 50 XS
160 – 168 51 – 52 – 53 S
168 – 175 54 – 55 M
175 – 183 56 – 57 – 58 L
183 – 191 58 – 59 – 60 XL
191 – 198 61 – 62 – 63 XXL

 

Országúti női kerékpár vázméret meghatározása:

Magasság Javasolt vázméret
cm cm méret
147 – 155 44 – 45 – 46 XXS
155 – 160 47 – 48 – 49 XS
160 – 165 50 – 51 – 52 S
165 – 172 53 – 54 – 55 M
172 – 180 56 – 57 L

 

Hibrid (cross, trekking) kerékpár vázméret meghatározása:

Magasság Javasolt vázméret
cm hüvelyk (inch) méret cm
147 – 155 13″ – 14″ XS 47 – 49
155 – 165 15″ – 16″ S 50 – 52
165 – 175 17″ – 18″ M 53 – 54
175 – 183 19″ – 20″ L 55 – 57
183 – 191 21″ – 22″ XL 58 – 61
191 – 198 23″ – 25″ XXL 61 – 63

 

Triatlon kerékpár vázméret meghatározása:

Magasság Javasolt vázméret
cm cm méret
152 – 160 49 – 50 XS
160 – 168 51 – 52 S
168 – 175 53 -54 M
175 – 183 55 – 56 L
183 – 191 57 – 58 XL
191 – 198 60 – 61 XXL

 

BMX kerékpár vázméret meghatározása:

Magasság vagy életkor Javasolt vázméret
magasság (cm) életkor hüvelyk (inch)
110 – 122 5 – 7 éves 16″
122 – 147 7 – 11 éves 18″
147 – 193 11+ éves 20″

 

Gyerek kerékpár meghatározása:

Életkor vagy magasság Javasolt kerékméret
életkor magasság (cm)
2 – 4 éves 85 – 100 12″ kerék átmérő
3 – 5 éves 95 – 110 14″ kerék átmérő
5 – 7 éves 110 – 120 16″ kerék átmérő
7 – 9 éves 120 – 135 20″ kerék átmérő
9 – 11 éves 135 – 145 24″ kerék átmérő
11+ éves 145+ 26″ kerék átmérő

 

Nyeregbeállítás:
A nyereg tetejének nagyjából ví­zszintesnek kell lennie. (Ví­zmértékkel vagy vonalzó segí­tségével ellenőrizzük!)
Lehet az orra kissé magasabban, vagy alacsonyabban, de nagy szögbeli eltéréseket mindenképpen el kell kerülni. (általános tapasztalat szerint a ví­zszintes helyzet a legmegfelelőbb) Ha túl magasan van az eleje, akkor nagyobb nyomás hat az ülőcsontok közötti puha szövetre. Ha előre lejt a nyereg, akkor nem is ülünk rajta, hanem előre csúszunk és í­gy a súlyunk nagy része a vállunkra, karunkra és csuklónkra nehezedik.


Az ülés magassága:
A pedált fordítsuk alsó („6 óra”) állásba! Üljünk fel a nyeregbe, a sarkunkat tegyük a pedálra! Úgy állítsuk be a magasságot, hogy enyhén nyújtott állapotba kerüljön az alsó végtag! A legtöbb esetben megfelelő ez a módszer, a cipőtalp vastagsága miatt azonban előfordulhatnak eltérések, ezért helyezze lábát a klipszbe, és hajtson hátrafelé, vagy vegyük le a láncot, ez esetben előre (az első lábujjtő a pedáltengely közepe felett legyen)!


A kormány-nyereg távolsága:
Mivel a törzsünk, illetve karjaink hossza is egyénenként változik, a kormány beállítására is ügyelni kell. Egyszerű de bevált módszer: a nyeregorrhoz támasztjuk a könyökünket, és ví­zszintes alkar esetén az ujjaknak éppen el kell érniük a kormányt. Természetesen itt is lehetnek egyéni eltérések, amit figyelembe kell venni.
A pontosabb beállí­tási módszer a következő:
Fordí­tsuk a hajtókart ví­zszintes (“3 óra”) állásba! Ezután az elöl lévő láb térdkalácsához szorítsunk egy fonalat, amelynek a végére nehezéket kötöttünk! A fonal a pedáltengely közepén haladjon át! Ha eltérést látunk, állítsuk a nyerget előre, vagy hátra!
Ha a kormány eléréséhez túlságosan ki kell nyúlni a kerékpáron, vagy össze kell zsugorodni pedálozás közben, akkor a kormányfej rövidebbre, vagy hosszabbra cserélésével, esetleg a váz kisebbre, vagy nagyobbra cserélésével lehet állí­tásokat végezni.
A beállí­tást nem kell véglegesnek tekinteni, a kerékpározás során még finomí­thatunk rajta. Lehetőleg gyakran állí­tsunk keveset (2-3 mm-t), í­gy követve testünk visszajelzéseit, mivel az érzékeny térdüeknél térdbántalmak léphetnek fel, ha alacsonyan ülnek, vagy ha minden átmenet nélkül nagyot állí­tunk a nyereg pozí­cióján.
Amennyiben a térdizületi, vagy porc bántalmakban szenved a kerékpáros, a nyerget állí­tsuk olyan magasra, amennyire csak lehet (ne romoljon a kerékpáros biztonság), és mérsékelt ellenállással, könnyű intenzitással kerékpároztassuk, mert ez javí­that a térd állapotán.

Amennyiben nagyon gyakorlatlan a kerékpáros, akkor lehet jóval alacsonyabbra állí­tani a nyerget az optimálisnál, hogy biztonságban érezze magát, majd fokozatosan emeljük a helyes magasságba!


Kormánymagasság:

A nyereg beállí­tását követően kerüljön rá sor! A kormánymagasságot ne a rutinos versenyzőkéhez viszonyítva állítsuk be, mert ilyenkor azt tapasztalhatjuk, hogy a kezdő kerékpáros szinte állandóan középen fogja a kormányt. Hasonló a helyzet akkor is, ha hosszú a kormányszár (kormánypipa, stucni).
Ez balesetveszélyes, mert nincs a keze fék közelben, másrészt hibás beidegződés rögzül.
Fokozatosan szoktassuk hozzá magunkat a megfelelő kormánymagassághoz, ne siettessük túlzottan!
Vegyük figyelembe a visszajelzéseit! Amennyiben gyakran fáj a nyaka, háta illetve szinte soha nem fogja az alsó hajlatban a kormányt, (országúti, verseny kerékpárnál) akkor még korai lejjebb állí­tani azt!

 

Végül szólnunk kell azokról a legfontosabb alkatrészekről ami a kerékpározásunkat komfortossá, megfelelően hatékonnyá és biztonságossá teszi:

Kormány:
Szélessége a vállszélességhez igazodjon! A országúti kormánynál a hajlí­tás ne legyen nagy, vegyük figyelembe a kéz méretét! Az egyenes (Monti, trekking) kormány se legyen túl keskeny, mert instabillá válik a kormányzás és összeszorí­tja a mellkast, ami nehezebb légzést von maga után.

 

Fékkar:
Országúti kormánynál alul fogva a középső ujj utolsó percével biztonságosan lehessen behúzni. A fék rugója ne legyen túl erős.
Egyenes kormánynál a fékkar ne álljon annyira magasan, hogy a fékezéskor a csuklót hátra kelljen feszí­teni ahhoz, hogy a kart elérjük. Ne legyen mélyen sem mert akkor a testünknek is előre kell mozdulnia a hatékony fékezés eléréséhez. Az optimális kar beállí­tás, ha kényelmes (szabályos) kormány fogás közben az ujjainkat előrenyújtva, úgy érjük el a fékkart, hogy a tenyerünk nem mozdul el a kormányon.

 

Nyereg:
Megválasztásánál az ülőgumók közti távolság fontos szempont. Ennek meg kell egyeznie az ülőcsontok közti távolsággal. Ha a nyereg túl keskeny, a csontok lógnak a két oldalán, és a köztes, érzékeny puha szövetek tartják a testsúly jelentős részét. Ha túl széles, akkor egészen biztos, hogy hosszabb utakon, meleg időben kidörzsöli a belső combot. Mindemellett, a leggyakoribb panaszok nem a rossz szélesség miatt lépnek fel, hanem a nyerget pontosabban kell beállí­tani a kerékpáron. Ha kényelmetlennek érzi a nyerget, az első reakció, hogy puhábbra cserélje le. Ez általában tévedés. A puha nyereg csak nagyon rövid, pár kilométeres utakon lehet kényelmes. Nem beszélve arról, hogy a belső combot épp az ilyen puha nyergek dörzsölhetik ki. Mint ahogy a legpuhább ágymatrac nem a legkényelmesebb alvó alkalmatosság, a legpuhább nyereg sem a legkényelmesebb a kerékpáron.
Ne siesse el a nyereg lecserélését, először kísérletezzen!

 

Üzletben lévő kerékpárok